Ready for take-off - Reisverslag uit San Pedro, Verenigde Staten van Manon Minderhout - Broeksteeg - WaarBenJij.nu Ready for take-off - Reisverslag uit San Pedro, Verenigde Staten van Manon Minderhout - Broeksteeg - WaarBenJij.nu

Ready for take-off

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

08 December 2012 | Verenigde Staten, San Pedro

Om 3 uur was het zover onze uitzwaaiers stonden voor de deur!
Na een bakkie koffie, worstenbroodje en nodige praat over het weer was het zover
Op naar Schiphol, we willen graag de sneeuw die voorspelt is zover mogelijk voor blijven!
We zijn rond kwart voor 4 onderweg en de reis gaat snel!
Rond Vinkeveen begint het te sneeuwen maar het is nog natte sneeuw!
Hopen dat het voorlopig zo nog blijft want we willen natuurlijk wel graag vertrekken!
Na aankomst op Schiphol naar Hal 3 balie 17 waar we de boarding passen zelf mogen uitprinten! En natuurlijk werkt dit bij ons niet! Dus na wat hulp van een dame achter de balie hebben we onze koffers doorgelabeld naar LAX en al onze boarding passen! Nina had zin in poffertjes van de burger king en opa theo, oma tonny en Paul lusten wel wat koffie!
Daarna afscheid genomen want met het weer wat we hebben gaat veiligheid boven alles!
Wij gaan door naar boven naar de douane, hierna ontbijt bij de Mac!
Na het ontbijt door naar de gate, wat best een eindje lopen is!
Wat oponthoud bij de tascontrole waar het erg druk is maar we zijn keurig optijd bij het vliegtuig!
Aardige stewardessen die meteen met nina aan de babbel gaan!
Voor we vertrekken moet het vliegtuig ijsvrij gemaakt worden! Hiervoor moeten we een flink eindje rijden maar het uitzicht is spectaculair!
Bijzonder om te zien hoe zo iets in zn werk gaat
Probleemloze vlucht met een broodje kipfilet en wat te drinken!
En zo komen we aan in een regenachtig Londen!
Het ijsvrij maken heeft wat tijd in beslag genomen dus zijn we wat later geland dan gepland!
We mogen al blij zijn dat we er zijn! We hoorde namelijk dat we een van de laatste vertrekkende vluchten zijn geweest ivm de sneeuw!
Maar vervelen hoeven we ons niet op heathrow.
Eerst door de tassencontrole waarbij we een beambte zien testen op drugs!
Zoiets alleen nog maar gezien in de televisieprogrammas dus is wel apart om mee te maken!
Daarna van terminal 5 A met een soort metro naar teminal 5B waar onze vlucht vandaan vertrekt1
N a een toiletronde en wat drinken kopen mogen we alweer boarden!
Ook hier wat oponthoud omdat er verschillende mensen te laat bij de gate waren dus die bagage moest verwijderd worden!
En dan begint de enorm lange zit!
Al snel krijgen we wat te drinken en niet lang daarna komt de maaltijd!
UItgebreid en lekker gegeten, en nina heeft al een toer geslapen!
We vliegen over Groenland en dat is echt prachtig mooi! Een aanrader!!!
Vliegen over Lake Hudson is ook erg mooi deze tijd van het jaar! Ijs, ijs, ijs zover als het oog rijkt! Met veel wakken en schotsen!
En dan ineens weer bruine grond een woestijn, en verder over salt lake city waar het weer wit ziet! Over de hoover dam en las vegas en dan wordt de daling al ingezet!
Wat is LA groot en vanaf een hele grote afstand hebben we HOLLYWOOD al kunnen zien! De letters op die berg bedoel ik dan!
En dan ben je ineens op Amerikaanse bodem!
De vrouw van de douane is erg vriendelijk en zonder enige problemen staan we te wachten op onze bagage! En wachten duurt lang!
Maar alle 3 de koffers staan uiteindelijk op de band, dan door de laatste douane punt op naar buiten!
Een taxi genomen naar San Pedro (haven) waar ons hotel zich bevind!
Vagabond Inn San Pedro zo heet het en ziet er echt Amerikaans uit!
Ondertussen is het al bijna half 5 en zijn we moe en hongerig!
Dus snel op de kamer omgekleed en toen gaan lopen naar een restaurantje!
Heel klein gezellig met sushi en thai food! Erg lekker gegeten daarna naar de 7/11 (jeuh voelt een beetje als Thailand, love de deurbel) drinken en wat koekjes gehaald!
Daarna terug naar ons hotel! Veel hele vreemde mensen op straat!
Voelt niet bedreigend maar erg prettig is anders!
Op z’n Tilburgs wa een koekwauzen!!!!
Om 7 uur terug op onze kamer en snel naar bedje om lekker te slapen!

• 08 December 2012 - 17:01

Liesbeth Bakker:

Hoi,
    Leuk dit blog. Ik ga het volgen.
    En heerlijk dat de reis goed verlopen is. Nog 1 dag bijkomen van het tijdverschil en dan aan boord van de Wonder.
    Heel veel plezier.

• 08 December 2012 - 18:54

Opa En Oma:

Hallo lieverds,
    Fijn dat de reis goed verlopen is.
    Hebben jullie je vandaag ook kunnen vermaken??
    Morgen is het dan zover de Mickey boot.
    Veel plezier en geniet van alles.
    Groetjes en dikke kus en knuffel voor Nina.