Hollywood - Reisverslag uit San Pedro, Verenigde Staten van Manon Minderhout - Broeksteeg - WaarBenJij.nu Hollywood - Reisverslag uit San Pedro, Verenigde Staten van Manon Minderhout - Broeksteeg - WaarBenJij.nu

Hollywood

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

09 December 2012 | Verenigde Staten, San Pedro

Na een heerlijke nachtrust beginnen we de ochtend met het continentale ontbijt! Wat niet meer inhoud dan donuts en koffie, thee of limonade!
Mmmhhh niet zo mijn ding maar gelukkig had ik nog een restje laten inpakken gisterenavond!
Daarna rommelen we nog wat aan in de hotelkamer en rond half 11 lopen we naar Pacific Highway om daar de bus naar downtown LA te pakken!
Als je in LA bent moet je natuurlijk naar Hollywood en dat is wat we vandaag gaan doen!
Vanaf de Pacific Highway rijden we naar een transit waar we de silver line pakken naar 7th street en vanaf daar pakken we de ondergrondse naar Hollywood Vine!
Hier lopen we buiten meteen op de walk of fame en lopen we richting het uitzichtpunt van de HOLLYWOOD sign!
Wat moeten dat grote borden zijn als je ze van zo’n afstand zo goed kunt zien!
Daarna over Hollywood Boulevard gelopen tot aan Hollywood Highland waar oa Graumans Chinese theater staat! Onderweg heeeeeeeel erg veel sterren gezien!
Bij Graumans de hand en voetafdrukken bekeken en daar weer met de metro naar 7th street!
Hier nemen we op goed geluk een bus die ons naar een station brengt! Helaas is dit een hele langzame bus en brengt ons ook naar het verkeerde zelfde hetende station! Nu blijkt dat er een trein/busstation en een transit station is die zo heten! Gelukkig kwam er wel een bus die ons naar San Pedro zou brengen dus daar maar op gewacht! En lang gewacht! Ondertussen met wat amerikanen gepraat, het blijft een apart volkje!
En in de city of dreams al helemaal!!!!
Bizare dingen mee gemaakt vandaag!
Mensen die komen schooien in de metro, mensen die komen dansen in de metro, mensen die dak en thuisloos zijn, mensen die zwaar verslaafd zijn, het lijkt veelal op petjesvolk! Maar nadat je er even in zit begin je je wel veiliger te voelen!
Maar terug naar het verhaal!
Na 3 uur bussen komen we gelukkig op plaats van bestemming aan!
Snel naar de MacDonalds naast ons hotel gelopen om daar wat te eten!
Niet de lekkerste keuze maar wel de beste!
Bij buitenkomst vliegt er een helicopter over!
We zien wel dat ie iets zoekt dus dat is al spannend!
Niet veel later scheurt er een politie wagen langs met zwaailicht en sirene!
Dit zien we vanaf het balkon!
Als we net in de kamer zijn hoor ik de helicopter wel heel erg dicht bij vliegen!
En als ik ga kijken zie ik 2 politiewagens in het straatje schuin tegen over het hotel staan!!!! En 2 personen op hun knieen op de grond en de armen achter het hoofd!
Wat een spannende afsluiting van deze dag!
Ben blij dat we naar Hollywood zijn geweest, was een bijzondere ervaring die ik niet had willen missen!
Nu lekker slapen, morgen begint onze grote reis van de west naar de oostkust!

• 09 December 2012 - 08:51

Opa En Oma:

Hallo jullie daar in LA,
    Euhhh wat leuk daar in Hollywood.Leuke foto,s hoor.
    Ben blij dat jullie vandaag op de boot gaan,wat je schrijft wat jullie allemaal gezien en gehoord hebben kan ik me voorstellen dat je meespeelt als figurant in een crime film hahahah.
    Liefs vanuit een regenachtig Goirle.
    Kusjes en knuffels.

• 09 December 2012 - 12:44

Liesbeth Bakker:

Wat een avontuur. Ik vroeg me al af hoe jullie naar Hollywood waren gegaan, maar die bussen komt me bekend voor. Wij zijn vanaf de Wonder met de bus naar de Transit gegaan en met een volgende bus naar een metro station en vandaar naar LAX. Op zondag reed de bus niet verder dan de transit en moesten we dus overstappen. En het systeem met geld in een kastje doen vond ik wel handig, totdat ik alleen nog maar $ 20,- had en we moesten wachten op de langzame bus omdat ik daar nog net genoeg geld voor had. En op die transit was dus helemaal niks te beleven. Nee dit is geen stad om met openbaar vervoer te verkennen.
    Veel plezier op jullie hoofddoel de Wonder.

Manon

Met een 3 jarige peuter de halve wereld om geweldig... Dat hebben we al ervaren in Thailand... Na 6 x Thailand (2x met Nina) werd het toch eens tijd om iets anders te gaan bezichtigen... Het oog is voor dit jaar gevallen op de TransAtlantische cruise west-bound van Disney Cruise Lines. Van 9 sept wanneer we vertrekken naar Barcelona t/m 1 okt wanneer we weer thuis zijn uit Orlando Florida, kunnen jullie mee genieten via deze site.