Let's fly away - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Manon Minderhout - Broeksteeg - WaarBenJij.nu Let's fly away - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Manon Minderhout - Broeksteeg - WaarBenJij.nu

Let's fly away

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Juli 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Dag 1 en 2

Om half 4 vertrokken om onze wegbrengers op te halen.
Rond half 5 zijn we onderweg Tilburg uit!
Even voor 6 rijden we de parkeergarage van Schiphol op.
De auto is zo geparkeerd en snel kijken of de bagage al ingecheckt kan worden!
Helaas is dit nog niet zo dus lekker eten met z'n 5jes bij de burger king!
Hierna afscheid genomen van Roy en Juanita deze gaan weer op naar Tilburg
Wij gaan onze bagage inleveren en door de douane met de zelfscan!
Dat is makkelijk als je paspoort een chip heeft!
Nog wat taxfree aankopen en door naar t vliegtuig!
Rond 21.00 mogen we aan boord, en wat een ruimte hebben we tot onze beschikking!
Zo royaal hebben we nog nooit gezeten in economyclass!
Benen konden we goed kwijt en meer dan voldoende ruimte over bij de knieën.
Allemaal een eigen tv schermpje met leuke films, goede muziek en games!
Zo kunnen we de 11 uur die onze vlucht duurt natuurlijk wel door komen!
Als we in de lucht zitten krijgen we al snel wat te eten en te drinken!
Nina een kindermaaltijd waar echt werk van gemaakt is, wat bestond uit pasta met flinke gehaktballen!
Ze eet ze met smaak op. En Paul heeft varkensvlees met rijst en groente en ik kip met noodles.
Na het eten gaan we Nina omkleden en al snel slaapt ze als een blok!
Dat zouden wij ook wel willen maar dat wil niet zo lukken.
Resultaat is dat Paul 1 uur geslapen heeft en ik ongeveer 2 1/2 uur.
Maar met genoeg keuze op radio en tv gebied is dat niet zo'n probleem.
En zo glijden we over in dag 2 van onze vakantie.
We maken Nina wakker als we nog een 3 uurtjes moeten vliegen, zodat ze alvast aan t tijdverschil kan wennen.
T duurt vrij lang voordat ze echt goed wakker is maar dat is niet erg.
Om iets over 1 staan we dan aan de grond en zijn we in Thailand.
Na de nodige behoeftes kwijt te zijn gaan we door de immigratie!
En t is voortaan goed geregeld met een apart stuk voor families met kinderen, ouderen, zwangeren en gehandicapten.
Binnen 5 minuten zijn we door de douane en onderweg naar de loopband, waar ook meteen de koffers al gepakt kunnen worden.
Door customs heen en opzoek naar een ATM. Geld gehaald en wat te drinken en koek voor onderweg en dan snel een taxi regelen.
Kosten zijn nog steeds t zelfde! 1500 bath incl tolwegen.
En daar gaan we dan, op naar Kanchanaburi!
De reis verloopt vlot en voor we t weten zijn we alweer 2 uur onderweg en zien we steeds meer bekende dingen!
Er zijn wat dingen bij gekomen en weg gegaan maar t is zeer weinig veranderd in de afgelopen jaren.
T was een hartelijk weerzien op t ons zo vertrouwde plekje.
Onze grote vriend Get is jarig dus tijd voor een happy birthday en cadeautjes
Het wordt vol enthousiasme ontvangen en meteen mee gespeeld dus dat is een goed teken!
We eten en drinken wat en gaan dan onszelf opfrissen en lekker zwemmen!
Ondertussen dat Paul en Nina zich douchen om te gaan zwemmen ruim ik de koffers uit.
Daarna is t aan mij de beurt om op te frissen en dat is heerlijk.
Daarna snel zwemkleding aan en in t zwembad plonzen.
Na een half uurtje verkoeling zijn we eruit gegaan.
Opnieuw onder de douche en Nina lekker haar pyjama aan en naar bed.
Ze ligt er nog maar net in als Kan aan de deur klopt en vraagt of we taart mee komen eten!
Dus snel eruit en taart gaan eten!
Nina ligt rond 8 uur weer in bed en slaapt tegen kwart over 8
Wij volgen rond half 10 en ook bij ons treed de slaap snel in!
Op naar een nieuwe dag!

• 01 Juli 2013 - 09:06

Sean En Annie:

Hallo luitjes,

We zijn blij dat jullie goed zijn aangekomen. Veel plezier