Bangkok Warzone - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Manon Minderhout - Broeksteeg - WaarBenJij.nu Bangkok Warzone - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Manon Minderhout - Broeksteeg - WaarBenJij.nu

Bangkok Warzone

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

19 Mei 2010 | Nederland, Tilburg

"Na maanden lijkt er een einde te komen aan de felle protesten tegen de Thaise regering. Zeker vier leiders van de demonstranten hebben zich woensdag overgegeven aan de autoriteiten. Het Thaise leger viel woensdag met gepantserde wagens en tanks het kampement van de zogeheten roodhemden in het zakencentrum van Bangkok binnen.

De overheid heeft de betogers in de loop van de dag nogmaals opgeroepen hun verzet te staken. De leiders van de betogers hebben zich uiteindelijk overgegeven na het militair offensief. Een tv-station in Thailand heeft beelden getoond van vier leiders van de protestbeweging die door de politie in hechtenis zijn genomen. „Ik roep iedereen op naar huis te gaan”, zei Nattawut Saikuar, het gezicht van de 'doodshemden', in een interview.

Saikuar en drie andere leidinggevenden van de antiregeringsbeweging zitten vast op het hoofdkantoor van de politie in de hoofdstad Bangkok. Saikuar riep zijn aanhangers op zich te begeven naar een plaats waar bussen staan, waarmee ze de hoofdstad kunnen verlaten.

Volgens het leger is de situatie in Bangkok inmiddels onder controle. De operatie tegen de betogers zou na de overgave van de leiders zijn gestaakt. De minister van Defensie heeft een avondklok ingesteld voor Bangkok."

Het ziet er naar uit dat het einde in zicht is van de demonstraties en de oorlog die zich in het zakendistrict van Bangkok afspeeld...
Nogmaals wij blijven niet in Bangkok, ook niet als alles echt voorbij is...
Volgens de routeplanner hoeft de taxi ook verder niet in de buurt te komen van eventueel nog aanwezige ongeregeldheden...

Verder is voor Nina een kindermaaltijd besteld voor tijdens de vlucht... Ben benieuwd wat voor ongezonde dingen dat er op haar bordje komt te liggen...
En de definitive bevestiging van betaling/vlucht/maaltijd voor Nina is ook binnen...