A dream is a wish your heart makes - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Manon Minderhout - Broeksteeg - WaarBenJij.nu A dream is a wish your heart makes - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Manon Minderhout - Broeksteeg - WaarBenJij.nu

A dream is a wish your heart makes

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

12 Februari 2011 | Nederland, Tilburg

(Verre) Reizen met kleine kinderen.
Veel mensen hebben veel (voor)oordelen.
"Zou je dat wel doen, "t'is zo ver weg" is een veel gehoorde quote.
Hier hebben wij ons de afgelopen jaren niks van aangetrokken en het is ons dan ook heel goed bevallen om te reizen met onze kleine meid.
En gelukkig geniet ze net zo van het reizen als dat wij doen.

2003, 2005, 2006, 2007, 2009 en 2010
alle jaren op een rij waarin we naar Thailand zijn geweest. 2003 een georganiseerde jongere rondreis die heel speciaal was en vanaf toen op eigen houtje, de laatste 2 reizen waren ook heel speciaal, vanaf toen gingen we als gezinnetje op vakantie.
Maar na 6x, is het moeilijk omdat het als een 2de thuis voelt, vinden we het wel tijd om ook eens ergens anders in de wereld te gaan kijken.

Elke keer is het weer een zoektocht naar een nieuwe bestemming. China, Australie, New Zealand, Costa Rica, Amerika, het is allemaal wel de revue gepasseerd. En we moesten echt een knoop doorhakken, zodat we niet weer in Thailand zouden eindigen...

Ons oog is gevallen op een cruise, en niet zomaar een cruise maar een Disney cruise.
Deze cruise gaat van Barcelona over de Atlantische Oceaan naar Cape Canaveral in Florida, USA.
Zo ziet het schema van de reis over zee er ongeveer uit:
- Barcelona
- Gibraltar
- Madeira
- St. Maarten
- Tortula
- Castaway Cay
- Port Canaveral
We hebben gekozen voor een standaard kamer, binnen in het schip (zonder porthole of veranda) omdat we verwachten dat we toch niet veel op de kamer zullen verblijven.
Er wordt namelijk veel georganiseerd op het schip waar je vrijblijvend aan mee kunt doen.

Dus hebben we 3 weken geleden besloten te boeken, zo gezegd zo gedaan. Voor een leuke prijs geboekt (niet goedkoop maar ook niet schrikbarend duur gezien het een all-in reis is). Totdat ik gisteren op internet een forum door aan het lezen was. Hierop stond dat je een flinke korting kon krijgen bij nieuwe boekingen.
Jullie kennen me, ik heb de telefoon gepakt en ben aan het bellen gegaan met Disney Cruise Lines. Met een heel aardig meisje aan de telefoon gezeten en ze heeft voor ons de aanbiedingen bekeken. Hierbij had ze een grotere kamer beschikbaar en voor een veel mindere prijs dan dat wij al hadden, dus meteen laten om boeken.
Het heeft me 30 minuten van m'n tijd gekost, bellen via VIOP was gratis en het heeft ons een korting van 450 euro opgeleverd.
Dat is al een heel leuk begin van de komende vakantie.

Het is alleen nog lang aftellen, maar dat wordt vanzelf minder.

Manon

Met een 3 jarige peuter de halve wereld om geweldig... Dat hebben we al ervaren in Thailand... Na 6 x Thailand (2x met Nina) werd het toch eens tijd om iets anders te gaan bezichtigen... Het oog is voor dit jaar gevallen op de TransAtlantische cruise west-bound van Disney Cruise Lines. Van 9 sept wanneer we vertrekken naar Barcelona t/m 1 okt wanneer we weer thuis zijn uit Orlando Florida, kunnen jullie mee genieten via deze site.