Once upon a day - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Manon Minderhout - Broeksteeg - WaarBenJij.nu Once upon a day - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Manon Minderhout - Broeksteeg - WaarBenJij.nu

Once upon a day

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

26 September 2011 | Verenigde Staten, Orlando

Weer een aantal dagen van onze vakantie worden weer geupdate... We vermaken ons nog steeds goed... Helaas moeten we alweer bijna naar huis...

Dag 12

BVI Tortola…
21 sept. dus Paul is ook jarig… Gefeliciteerd schat..
Ik was om 7 uur al wakker, dus rondje over het schip gaan lopen en we liggen al aan dock dus ook mooie foto’s van Tortola kunnen maken… Langs Guest service gelopen voor een button met Happy Birthday voor Paul… Tegen 9 uur zijn ook hij en Nina wakker… Samen nog even in bed gelegen, Nina haar kunstwerk gegeven en gezongen… Daarna 2 draaien was gaan wassen en drogen… En zelf ondertussen gaan ontbijten… Tegen 1 uur gaan we van het schip af… Het is bloedje heet in Tortola, dus we maken maar een klein rondje. En er is niks te doen in het centrum dus gaan we weer snel terug richting het schip… Bij een lokale supermarkt halen we wat te drinken en we vinden een winkeltje met kaarten en magneten… Deze gekocht en vlak bij de boot stond de mailbox, dus hier in de schaduw kaarten zitten te schrijven en in de bus gedaan… Langs de kant van de weg staat een Snowie huisje, Nina lust dit wel… Dus voor haar een aardbeien slush gekocht… Voordat we op de boot zijn(nog geen 5 minuten lopen) Is het gehele ijsje al gesmolten en is het alleen nog maar wat ranja! Terug op de kamer gaat Nina lekker in een badje… En daarna met papa naar de danceparty op het deck… Om 4 uur voeg ik me bij ze want we verlaten Tortola al… Dit moet zo vroeg want anders halen we Castaway Cay niet over 2 dagen… Het is erg mooi om hier weg te varen en je kunt de andere Maagdeneilanden ook goed zien liggen en hier varen we ook tussendoor… Binnen kunnen we ondertussen op de foto met Piraat Mickey en Minnie en Kapitein Haak en Vetje… Hierin heeft Nina wel zin… Daarna moet ze naar de wc en komen we Elora met haar papa en mama tegen… Een van de 3 andere NL gezinnen met jonge kinderen… Gezellig aan de praat geraakt en tot etenstijd zitten te kletsen… Was erg leuk en de meisjes hebben samen heerlijk gedanst in de promenade lounge…
Het schip gaat erg hard en gaat erg op en neer, had Paul al eerder om gevragen en op zijn verjaardag krijgt ie het dan! Buiten is het ook wat aan het regenen, later horen we dat de boot een storm omzeilt en dat we daarom ook harder varen als normaal… Het eten in Animators Palete, de laatste keer dat we in dit restaurant eten. We krijgen vanavond het masterchef menu…
Paul: salade, biefstuk, sundae en koffie
Manon: zwitserse kaassouffle, fritatensoep, biefstuk, toffee/dadeltaartje
Nina: garnalen met feta, biefstuk, mickey ijsje
Paul en ik zouden eigenlijk in Palo eten, maar omdat Nina niet zelf in de club wil blijven hebben we deze reservering afgezegd… Maar nu krijgt Paul aan het einde van de hoofdmaaltijd een prachtig zangkoor om zich heen en een chocolade taartje met Happy Birthday…
Na het eten gaat Paul een vest voor Nina en mij halen voor in het theater… Nina wil voor haar papa een kadootje kopen dus dat ga ik in de tussentijd met haar doen… Ze kiest een knal roze beker (voor in de auto) uit, deze mag ik dan wel in het donkerblauw kiezen… Natuurlijk wel heel wat uitleg vooraf want roze is toch ook mooi… Maar goed een donker blauwe koffie beker (thermo) zodat Paul in de auto makkelijk koffie kan drinken! Door naar het theater… Vanavond Twice Charmed, het Assepoesje verhaal met een twist… Want wat als er geen 2de muiltje was geweest… Een mooi verhaal, mooi aangekleed en we zaten helemaal vooraan en Nina weer op het puntje van haar stoel…
Daarna in Studio Sea nog wat gedronken en karaoke gezongen…
Rond kwart voor 11 zijn we weer op de kamer en gaan we lekker slapen…
Morgen de allerlaatste zeedag… De cruise loopt ten einde, erg jammer want het is echt zooooooo leuk… Een echte aanrader, al horen we wel van heel veel mensen dat dit (Disney cruise line) wel de kers op de taart is!!!

Dag 13

Ons laatste dagje op volle zee…
Eerst lekker uitgeslapen, tot half 11… Heerlijk!!!
Het ontbijt hebben we daardoor wel gemist maar dan maar gaan lunchen om half 12 want veel eerder zijn we niet klaar… Verder voeren we niet veel uit vandaag…
We gaan naar de voorstelling van The Lion King in 3D, maar Nina heeft dat al snel gezien. Om half 4 ga ik voor de laatste keer Bingo spelen… En op 1 nummertje na heb ik de Jackpot maar ja dat 1e nummertje he… BALEN!!! Ondertussen is Nina met Paul naar de kidsclub… Om 5 uur gaan de kindjes optreden met Mickey en Minnie in het Walt Disney theater… Friendship Rocks! zo heet het… Eerst komen de kindjes van de Oceaneers Lab op het podium… Dan is het tijd voor de echte kleintjes de Oceaneers Club… Er wordt een filmpje gedraaid en de kindjes hebben een dansje ingestudeerd gekregen… Allemaal erg schattig en ze hebben allemaal een t-shirt gekregen dat ze mogen houden… Nina heeft het na 10 minuten op het podium allemaal wel gezien… En wil graag weer bij papa en mama zitten… We kunnen haar gelijk uitchecken dus mag ze meteen met ons mee naar de kamer… Hier gaan we ons klaar maken voor de laatste gala avond… Het captains gala… Tevens is het ook weer een borrel (gratis cocktails!!!) en het is weer druk… Kapitein John zet zijn handtekening in Nina haar handtekeningen boekje en we gaan rond 6 uur aan tafel in Parrot Cay…
Paul: garnalen, soep, biefstuk, lavacake
Manon: oesters, salade, kreeft, lavacake
Nina: garnalen, kreeft, lavacake
Het eten was zo als elke dag weer erg lekker…
Dan weer naar het theater, maar onderweg nog even langs de winkel want Nina krijgt nog een nieuwe princessenjurk aan boord… Ze kiest voor de kleren van Ariel, de kleine zeemeermin… Erg schattig… In het theater vanavond Disney Dreams… Een sprookje met een meisje dat Annamarie heet en Peter Pan… Ze hebben het over vele sprookjes en als ze het er over hebben komen de sprookjes tot leven… Zo komen alle princessen dansen op het podium, gaan we diep in de zee, tot ver in de jungle met Tarzan en the Lion King… Na de voorstelling nog wat drinken gehaald op deck 9 en dan lekker slapen!

Dag 14

Laatste dag van de cruise, vandaag zijn we op het prive eiland van Disney, Castaway Cay… We beginnen de dag met een laatste draai was in het was machine te stoppen… Daarna ontbijten op deck 9 in het topsider restaurant… Met uitzicht over het eiland… Het is echt een mini eilandje maar ziet er leuk en gezellig uit… Na het ontbijt de was in de droger en ons gaan klaar maken voor een dagje zon, zee en strand… Nina wil zandkastelen bouwen, dus kopen we een zak met allerlei benodigdheden, een schepje, figuurtjes, emmertjes je kent het wel… Het is erg warm met gevoelstemp van meer dan 30 graden… Heerlijk!!!!
Eerst lekker in de zee afkoelen… Veel visjes in de zee van een paar mm tot toch wel een 30 cm…
Eerst is Nina bang maar dat is al snel over, en wil ze lekker ravotten in het water…
Na een paar uurtjes spelen in het water, zijn we gaan eten bij Cookies Cookout, waar ze heerlijke dingen van de BBQ hebben… Als toetje een heerlijk zelf getapt ijsje en een zakje chips mee voor op het strand… Na het eten regent het voor 5 minuten, deze schuilen we in de spelletjeshal waar we wat met Brittnay kletsen en wat basket ballen… Daarna weer lekker terug naar de zee om te zwemmen… Heerlijk water en weer een zandkasteel bouwen… Rond half 5 als we net naar de boot willen gaan lopen breekt er een wolk open en komt er een geweldige hoosbui naar beneden… We schuilen bij Conched Out bar, waar we ook maar wat drinken… Na ongeveer een half uurtje is het buitje al weer verdwenen en staan we tot onze enkels in het water… Heerlijk voor Nina want deze keer omdat we toch niet helemaal droog zijn gebleven mag ze naar hartelust stampen en springen in de plassen water… Ze gaat er zelfs doorheen rollen… Geef een kind water en het vermaakt zich! Op de boot staat Goofy ons welkom te heten vanaf deck 4 zwaait hij ons naar binnen… Gauw naar de kamer voor een warme douche/bad… En om 6 uur is het dan de aller laatste keer dat we avond eten krijgen op de boot… We eten in Lumiere, waar we het Till we meet again menu krijgen…
Paul: 3 verschillende soorten vis, soep, lam, baked Alaska
Manon: sashimi, 3 verschillende soorten vis, biefstuk, baked Alaska
Nina: 3 verschillende soorten vis, gehaktbrood met frietjes, mickey bar
Daarna mag Nina nog even knuffelen met Mickey en Minnie en dan gaan we naar het theater… Nog snel een princessenjurk gekocht (Ariel) en een kerstbal in de vorm van het schip. De show is weer erg mooi, wat kunnen ze dat toch goed bij Disney… Na het theater gaan we snel naar de kamer om de aller laatste dingen in te pakken en snel de koffers buiten te zetten… Deze zien we morgen terug in de bagagehal… Dan snel weer terug naar de lobby, waar de karakters voor de laatste keer samen komen en er afscheid genomen kan worden… Kleine show van ongeveer 10 minuten… Leuk gedaan, daarna is er in Studio Sea nog karaoke, en moet ik van Nina nog een liedje zingen… Na dat gedaan te hebben Lara voor de laatste keer een dike knuffel en kus gegeven en op naar bed want om 6!!!! Uur moeten we al klaar staan bij het filmtheater om voor de immigratie te verschijnen…

Dag 15

Na een veel te korte nacht, gaat om half 6!!! De wekker… Getver ik wil er helemaal nog niet uit… Maar goed, toch maar de moed bij elkaar gesprokkeld en lekker gaan douchen.. Dan op naar het theater, we laten Nina gewoon slapen, het is toch al vroeg genoeg!!!! En dat houd ze goed vol… Stempel in het paspoort en we mogen Amerika binnen… Terug naar de kamer om kwart over 6 en de laatste handbagage inpakken en nog even alles checken… Maar volgens ons zijn we echt niks vergeten, dus tegen kwart over 7 richting het ontbijt… Natuurlijk eerst Nina wakker gemaakt en aangekleed… Ontbijt hebben we in Lumiere, waar we gisterenavond ook gegeten hebben… Na een heerlijk ontbijt gaan we nog een rondje over het schip, de fotoCD ophalen en tegen 9 uur dan ook echt van het schip af… Voor de laatste keer checken we uit van het schip en gaan richting de bagage hal… Hier hebben we al snel onze koffers gevonden, daarna door de douane en dan staan we buiten… We hadden al bedacht voor een huurauto te gaan… En Paul had de opdracht deze te regelen… Maar goed daar had hij dus niks mee gedaan… Zowel Avis als Budget en Hertz (de bekende voor ons zeg maar) Waren allemaal volgeboekt… Een vriendelijk vrouwtje is voor ons gaan rondvragen en er was bij Enterprice nog ruimte om auto’s te huren… Dus in de pick-up mee naar Enterprice in Cape Canaveral… Hier een auto gehuurd, een witte Chevrolet… En daar gaan we dan, het rijden in Amerika is erg gemakkelijk, alles staat goed aan gegeven… Zo rijden we eerst naar het Kennedy Space Center, hier gaan we vandaag doorbrengen gezien we pas rond 16.00 uur kunnen inchecken in het hotel… Kennedy Space Center dus, erg indrukwekkend en mooi om te zien… Ook veel leuke dingen voor de kinderen… We hebben veel gezien en ik heb zelfs een stukje maan aangeraakt… Rond 16.00 uur (blijkt later, want allebei de batterijen van onze telefoons zijn leeg) zijn we terug bij de auto en gaan we opweg naar ons hotel, wat nog een uurtje rijden is… Onderweg zien we veel adelaars, een bambi, veel reigers en zo hebben we vandaag ook een doodgereden gordeldier gezien, een dolfijn en een alligator… Veel wildlife hier dus… Om kwart over 5 checken we in bij ons hotel… We krijgen kamer 3217 toegewezen, een ruime kamer met 2 queensize bedden, grote flatscreen, koelkast, magnetron en badkamer met bad… Om een uurtje of 6 gaan we eten in het hotel, een buffet voor maar $ 10.99 inclusief drinken en Nina is gratis… Er bijzonder was het niet maar voor de eerste avond na een vermoeiende dag was het goed genoeg… Na het eten informeer ik naar kaartjes voor de Disney Parken… Hier krijgen we een timeshare aanbieding… 1 ½ uur luisteren naar een verkooppraatje zonder iets te hoeven aanschaffen en daarna een flinke korting op de kaartjes voor de parken… We besluiten om deze aanbieding te pakken omdat het toch wel erg veel scheelt ( meer dan $ 300 besparen we op deze manier… We ga na deze deal maar meteen slapen want we worden morgen om half 8 al buiten verwacht… Nina nog even in bad en die valt tegen kwart voor 9 in slaap en voor Paul en mij gaat om half 10 het licht uit…

Dag 16

Kwart voor 7 gaat de wekker, langzaam aan wakker worden en wassen en aankleden… Om half 8 naar beneden waar we door een vervoersbedrijf worden opgehaald… Deze brengt ons naar het Mystic Dunes Resort, hier worden we vriendelijk ontvangen met ontbijt en een man die aan ons probeert een timeshare te verkopen… Nou ja hierin zijn we niet geinteresseerd maar in de kaartjes die ons na afloop voor een goede prijs zijn beloofd natuurlijk wel… Dus luisteren we geinteresseerd naar zijn verhaal en na 2 uur bedanken we voor het aanbod en gaan er met de pretpark kaartjes vandoor… Nou ja vandoor, er is iemand zo vriendelijk om een taxi voor onze neus weg te kapen zonder dat we het zien… Dus we hebben 45 minuten zitten wachten voor Jan met de korte achternaam… Maar er is snel een nieuwe taxi gebeld en die brengt ons naar het Magic Kingdom… Hier aangekomen werkt de pasjes automaat niet, en schrijven ze op de achterkant van de pasjes de datum van vandaag… Heel makkelijk gedaan met een whiteboard stift… Dat krijg je zo van de pasjes af, dus we hebben een extra dag te besteden in 1 van de parken want we hadden maar een 2 daagse pas… Op Main Street USA eten we in de backery een broodje…Paul en ik delen er 1 want hij is groooooootttttt…. Nina krijgt een uncrustable, broodje zonder korstjes gevuld met pindakaas en jam… Echt amerikaans dus… We nemen er voor ons 3tjes nog een kaneelbroodje bij die zo groot is als 2 vuisten… En daarna gaan we het Magic Kingdom verkennen… Het is erg druk, maar niet stamp vol gelukkig… We doen allerlei attracties en rond 6 uur gaan we eten… Alle 3 een broodje hamburger, maar Nina het kinder menu en wij het grote…. Jezus, een kinder menu is hier wat je krijgt als je bij de mac een medium hamburger menu besteld…. En wij krijgen 2x super sized… Maar lekker was het wel… Om kwart voor 8 is Nina in slaap gevallen en gaan we richting de schuttle standplaats waar we weer terug gebracht worden naar het hotel… Het leuke boetiekje waar ik Nina wou laten omtoveren tot prinsess zit helemaal vol dus voor Nina maar los de Assepoesje jurk aangeschaft… Een ware princess want wat loopt ze er trots in rond… Ze krijgt van een mw in de winkel nog wat pixiedust dus ze glittert van voor naar achter… In bed in het hotel vallen we zo in slaap zo moe zijn we… Morgne slapen we uit, en pakken we rond 12 uur de shuttle naar Universal waar we naar the Wizarding World of Harry Potter gaan… Schijnt een echte aanrader te zijn.. En voor Paul natuurlijk leuk omdat hij HP wel leuk vind…
ps. vandaag ook nog een dikke vette zwarte slang gezien, schrok er wel van hoor... gelukkig zag hij ons niet....

• 26 September 2011 - 13:04

Opa Theo Oma Tonny:

Hallo lieverds,
    Wat hebben jullie veel gezien en gedaan je zou bijna denken dat je straks een extra week vakantie nodig hebt om uit te rusten...
    Gelukkig is het hier nu ook zomerweer en kunnen we jullie vrijdag ophalen met een stralende zon.
    Dus geen winterjassen mee naar Schiphol.Geniet nog van de 3 dagen daar in de States en een veilige terugreis toegewenst.

• 26 September 2011 - 15:25

The Godfather:

nou nou ik hoop dat jullie het in the states net zo naar jullie zin hebben als op de boot dan komt dat wel goed
    groetjes en tot vrijdag

• 26 September 2011 - 21:19

Vin, Jel En Is2:

Hey disneygangers, Wat een mooie verhalen!

Willen jullie voor ons de groeten doen aan: Meneer Aardappelhoofd , Mevrouw Aardappelhoofd , Abu uit de gelijknamige film), Sjeik Achmed Ofsonder , Tante Agatha Mouse , Aladdin , Alice , Alice , Am ', Anastasia , Anders , André , Andy , Archimedus , Arend Akelig , Arie , Arie , Ariël , Arista , Arthur , Assepoester , Aurora of Doornroosje , Babbel , Babetje , Bagheera , Balou of Baloe , Bambi , Banzai , Barend Buizerd , Justus Bars , Barstje , Mevrouw Beer , Beest , Belle , Benny , Bertus , Bertus , Bo Peep , Bolt , Bloosje of Basfhul , Bomb Voyage , Boris Boef , Botje , Hopman Breedborst , Bridget , Broer Konijn , Broer Pad , Broer Wasbeer , Bruin Beer , Bruno , Bullseye , Buurman Bertus Bolderbast , Butch de Bulldog , Butch , Buzz Lightyear , Celia , Madame Char Latan , Chicita , Clarabella Koe , Cleo , Commissaris O'Hara , Cornelis Prul , Cruella De Vill , Dagobert Duck , Darkwing Duck , Diederik Duck , Dina , Dirk Doorzicht , Doc , Dodger , Dombo , Dommel of Sleepy , Donald Duck , Doornroosje , Doortje Duck , Dorus Duck , Drizella , Duchess , Ed , Ed , Ega Beva , Elastigirl , Prins Eric , Esmeralda , Eva , Fifi , Figaro , Frank , Frey , Frollo , Mevrouw Fruith-Van Schalen, Architect Frutsfraai , O.O. Garts , Gaston , De Geest , De Gekke Hoedenmaker , Geluksdubbeltje , George , Gepetto , Gideon McDuck , Giechel of Happy , Gijs Gans , Gitta Gans, ook wel Birgitta Gans , Goede Fee , Goofy , Goudzoeker , Govert Goudglans , Grumpie of Grumpy , Griezel , Gruwel , Guus Geluk , Hartenvrouw , Henk Hoen , Hen-Wen , Hercules , Hiawatha , Hortensia Duck , Hortensia Heks , Iago , Iejoor , Mr. Incredible , Indiana Goofy , J. Schraap , J. Smit , Jafar , Jansen , Jan , Kleine Jan , Prins Jan , Mevrouw Jansen , Japie Krekel , Prinses Jasmine , Jessie , Joe Carioca , John Smith , Jonge Woudlopers , Jopie , Juffrouw Eugenia , Julius the Cat , Juultje , Jane , Kaa , Kapitein Haak , Karel Krent , Karel Paardepoot , Kasper , Katrien Duck , Keizer Kuzco , Kenai , Klaartje Kip , Knabbel , Knappe Kitty , Knar , Knir , Knor , Knoest McDuck , Knorretje , Ko , Koda , De Kolderkat , Konijn , Kwak , Kwek , Kwik , Lady , Lampina , Lampje , Larry , Koning Leo Leeuw , Lilo , Linke Lowie , Lizzy , Loebas , Lotso de Knuffelbeer , Louie of Koning Louie , Lucifer , Lumière , De Maartse Haas , Madam Mikmak , Malina (Vriendinnetje van Keizer Kuzco uit de serie The Emperor's New School, Maria , Jonkvrouw Marian , Marie Magie , Malafide , Max Goof , Max , Max , Meg , Melody , Melody Mouse , Merlijn de Tovenaar , Merlock , Mevrouw Baktaart , Midas Wolf of De Grote Boze Wolf , Michiel , Mickey Mouse , Millie Mouse , Milo , Minnie Mouse , Moe Koe , Oom Mortimer Mouse , Mufasa , Mulan , Mushu , Nala , Nana , Neveen , Nicolaas Grijpstuiver , Niezel of Sneezy , Nigel , Nemo , Oma 'Dora' Duck , Opaatje , Opperhoofd , Oswald the Lucky Rabbit , Ortensia , Otto van Drakenstein , Pa Lermo , Panchito , Pa Paardepoot , Patricia Big , Pendule , Peter Big , Percy Big , Peter Pan , Phil , Piet , Pieter , Plotikat , Pluto , Puk Mouse , Pumbaa , Pocahontas , Pollo , Quasimodo , Rafiki , Rakker , Remy , Rein Vos , Robin Hood , Rodolfo, Roodkapjes´ patrouille , Ryan , Sam , Samson , Scar , Sebastiaan , Shang , Schenzi , Shere Kahn , Sherriff van Nothingham , Si , Sieb Sik , Simba , Sir Eider McDuck , Snuffel , Slinky (Personage uit de film Toy Story, Sneeuwwitje , Stampertje , Stiefmoeder van Assepoester , Stiefmoeder van Sneeuwwitje , Stitch , Stef Wolf , Stoetel of Dopey dwerg uit Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen), De Sultan , Swali Salami , Tantor , Taran , Tarzan , Teigetje , Tiana , Tijgerlelie , Timon , De Timmerman , Timmie Muis , Tinkelbel of Rinkelbel , Tokkie Tor , Tom , Tonnie Tor , Tover fee , Koning Triton , Tuk , Turbo McKwek , Tweedledee , Tweedledum , Twinkel , Ursula , Ursula , Vagebond , Vanessa , Vetje , Burgemeester Vetjes of Varken-Burgemeester , Victor , Vittorio Wezel , Violet Parr , Mevrouw de Vries , De Walrus , Meester Warbol , Wijze Rups , Willie Wortel , Winnie de Poeh , Wendy , Wolfje of De Kleine Boze Wolf , Woody , Wall-e , Yzma , Madame Zaza , Zeus , De Zeven Dwergen , Zurg , Zware Jongens , Zwarte Magica en Zwarte Schim???

Niet vergeten he?

• 27 September 2011 - 09:46

Tessie:

Geweldige verhalen en mooie foto's.
    Geniet er nog van!!
    Groetjes ui tilburg

• 27 September 2011 - 17:14

Ocmer:

Hè Paulus,

Lees dat je "echte" verjaardags cadeau geen succes geweest is ! Jammer maar ik ken 't kinderen he...