Let's fly, let's fly away - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Manon Minderhout - Broeksteeg - WaarBenJij.nu Let's fly, let's fly away - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Manon Minderhout - Broeksteeg - WaarBenJij.nu

Let's fly, let's fly away

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

10 September 2011 | Spanje, Barcelona

Daar zijn we dan.
BARCELONA SPANJE…
Na heel wat dagen af tellen, veel werken, zelfs nog op de dag van vertrek, is onze vakantie eindelijk begonnen.
Gisterenmiddag de laatste spullen ingepakt en uit gepakt, want de koffers waren toch wel een heel klein beetje erg zwaar, zijn we rond 15.00 uur vertrokken naar Eindhoven airport.
Donderdag hadden we al de online check-in gedaan dus het was voor ons alleen nog de bagage afgeven bij de drop-off balie.
Hierna zijn we op het panorama terras wat gaan drinken en vliegtuigen kijken.
Op ons ticket stond dat we vanaf 17.00 uur konden inchecken, dus zijn we om 16.55 uur door de tassencontrole gelopen, maar geen gate bekend… Rond 17.40 wordt bekend gemaakt dat ons vliegtuig vertraging heeft en nog aan moet komen.
Verwachte vertrektijd 18.30 uur. Ach we zaten lekker met Nina in de kinderhoek tv te kijken… Samen besloten toch maar te gaan eten, want als we dat dan nog in Barcelona zouden moeten gaan doen zou het wel erg laat worden.
Wat van de take out gehaald en voor de grote ramen zodat Nina naar buiten kon kijken het op gegeten.
Om 18.30 uur land er dan eindelijk weer een Transavia vliegtuig. En mogen we ons verzamelen bij gate 4. Vanuit hier lopen we rond 18.45 naar het vliegtuig. En om 18.55 staan we op de startbaan en maken we ons klaar voor het opstijgen.
De vlucht verloopt spoedig, geen turbulentie en onze kleine schat vermaakt zich prima met Poppe en Assepoester op de macbook en 2 x naar de wc… Voor we het weten zijn we alweer aan het dalen. We moeten een extra rondje maken boven het vliegveld van Barcelona maar dat is geen straf.
Al vrij snel zijn we bij de juiste gate en kunnen we een heel eind gaan wandelen naar de bagageband. Nina moet alweer plassen en terwijl ik dat met haar ga doen begint de bagageband al te lopen. Als Nina en ik weer terug komen van het toilet, heeft Paul alle bagage al en staat zelfs de band al weer stil… Jee wat gaat dat hier snel zeg. Snel naar buiten want Paul moet hoog nodig een sigaretje hebben. Daarna naar de taxi standplaats voor een taxi.
Ons hotel NH Sant Boi is voor hem erg moeilijk te vinden en met 17 euro op de teller zet hij deze ook uit. Hij heeft voor veel meer rond gereden. En zo hebben we ook nog wat van de omgeving kunnen zien.
Uit eindelijk gevonden, en dan snel naar de kamer want het is al kwart over 10…
Erg vriendelijk meisje achter de balie, geeft ons kamer 151. Een triple room zodat Nina haar eigen bed heeft. De jonge dame op de kamer snel in badje gedaan en daarna was het feest want we zijn toch in Barcerona!
Ik ga niet slapen, ik wil op de boot slapen!
Na een half uur is ze toch maar tussen ons in komen liggen, want ja morgen is het weer vroeg dag dus we hebben onze nachtrust wel echt nodig.
Ik heb vrij goed geslapen, ben om half 4 even wakker geweest, lekker even in een warm bad, en nu ik dit aan het typen ben is het 8 uur en gaat de wekker zo voor het ontbijt. Daarna lekker douche/bad, en taxi bestellen en dan rond half 10/10 uur richting de haven. Dan gaat daar ons grote avontuur beginnen…
Het is hier trouwens erg warm, gisteren avond was het nog 25 graden toen we aankwamen. Vandaag zullen het er overdag 29 worden! Heerlijk!!!
Tot de volgende update maar weer, zal waarschijnlijk pas over 2 dagen zijn als we in Gibraltar zijn aangekomen…
Heel veel liefs van ons uit Barcelona, Spanje

Ps. Sinterklaas is geweest en heeft in Nina haar schoenen pepernoten gebracht, dat is gek he? ;-) Maar wel lekker…

• 10 September 2011 - 07:00

Marieke & Erik:

Moppies!fijn dat de vlucht goed is gegaan en jullie goed in t hotel zijn aangekomen. Vandaag het begin van t echte avontuur,spannend!!Geniet ervan,wij volgen jullie :)!Liefs van ons!

• 10 September 2011 - 07:16

Opa Theo Oma Tonny:

Hallo lieverds,
    Ja dat was nog wat met die bagage van jullie.maar och goed opgelost.Goh, die Sinterklaas goed van hem hoor dat hij Nina niet vergeten is.Vandaag Mickey....trek hem aan zijn oren Nina want dat zou Oma Tonny ook doen he??Geniet ervan en we horen weer graag jullie belevenissen.Dikke kus van ons.

• 13 September 2011 - 19:26

Willem En Miranda:

Leuk jullie verhaal te lezen, dat hotel Sant Boi zijn wij ook geweest. Wij hadden kamer 237, hebben daar leuke dagen gehad. Jammer dat jullie zo snel weer weg zijn uit barcelona echt de leukste stad van europa. Jammer dat jullie niet zoveel bij schrijven op het weblog, zal wel komen omdat er nog geen internet is op zo'n boot...

Groeten,
    Willem en Miranda